Inget Österbybruk

Igår hade jag magsjuka så därför blev jag hemma från dagens hundutställning i Österbybruk. Känner mig rätt matt och jag vet inte heller om jag smittar. Så istället blir det en dag hemma i lugn och ro. Det är ju snart utställning igen så min abstinens kommer snart att stillas 😊. Igår var jag glad att jag vare sig har småbarn eller valpar för det hade jag inte fixat. Hur kul är det för någon att kom hem och hjälpa till när det är magsjuka i huset 😄. 


I januari när jag köpte mina Corydoras panda så följde det med guppyyngel. På bilden är en av dem. Alla frodas och har växt. Imorse när jag tittade i akvariet så tänkte jag, undra vid vilken ålder en guppyhona kan bli dräktig. Jag fick svaret nästan på en gång för jag såg ett litet yngel simma förbi. Vi får se om det klarar sig. Jag har tidigare bara haft Guppyhanar för att slippa tillökningar men nu är könen blandade. 

Nä nu ska jag vila mig med bästa gänget som sällskap. 

Lämna en kommentar