Svindyra bajamajor i krisen

”Har vi råd att rädda banker har vi råd att rädda flyktingar”. Tyskland förbundskansler Merkel satte ner foten i debatten och jag kände när jag läste den artikeln att jag kunde blivit tysk medborgare på stående fot. 

   
Jag har rensat på FB för jag vill inte ha rasistdravel i mitt flöde. FB skavara  trevligt och det finns så många andra forum för rasister så det är bättre att de samlas där istället. 

 
Jag har två dyra hobbys, hund och katt. Folk drunknar i Medelhavet och jag köper Modkat till mina Birnakillar. Nu har de tre stycken och de kostar 1 495 kr styck. Jag beställer dessa utan att blinka och kommer även att köpa fler nästa år så jag har till katternas uterum. Jag har inte ett dugg dåligt samvete för att jag köper svindyra bajamaja till mina katter samtidigt som världen går åt helvete för andra människor. 

Vi som bor i ett I-land får fortsätta att slösa och leva fullt ut trots flyktingkrisen. Vi behöver inte alls ha dåligt samvete för det, ingen kräver det. Det finns inget motsatsförhållande. Jag skänker pengar till stadsmissionen, Läkare utan gränser och Rädda barnen. Vi kan fortsätta kuska runt med vår dyra hobby medan vi gnäller över höjda skatter och gud vet vad. Empati och bistånd har vi råd med. 

I Hallsberg var det översvämning och boende fick lämna sina hus med hjälp av räddningstjänstens båtar. Det är hemskt. Ibland behöver det inte vara krig utan naturens krafter som stället till det. Jag utgår ifrån att om någon röstade på SD så stannade den kvar hemma istället och blev hjälpt på plats. 

  
Det är hemskt att behöva lämna sitt hus. Ett hem handlar inte om materiella ting utan om den mest grundläggande platsen man har i sitt liv. Tänk om de skulle bli inbördeskrig i Sverige. Grannländerna stänger sina gränser för vi kostar för mycket. Och inte skulle någon vara intresserad av att ge plats i en överfull båt till mina fyra dvärgschnauzrar och två Birmakillar.

  

Lämna en kommentar