En hund har ett bäst-före-datum i utställningsringen

 

Brackets Vira Blåtira ”Vera”

En hund har ett bäst-före-datum i utställningsringen. Med det menar jag inte att hunden är färdigutställd vid en visst ålder. Absolut inte för en bra hund blir bättre och bättre med åren. Men man får nya hundar att tävla med och ha flera tikar respektive hanar att tävla om cert med samtidigt är inte roligt. Jag utställningstrimmar och putsar mina hundar och motionerar dem själv och det tar sin tid. Jag har mål med mina hundar och låter inte klubbarbetet få gå före. Att låta klubbarbetet ta över min hobby som är hundar är helt vansinnigt. Vem tackar dig för det, inte ens konkurrenterna skulle tacka dig 😂. Min uppfattning om klubbarbete är att det är det som sker mellan mötena varför möten inte får gå före det andra i livet eller mitt utställningsintresse. Sen låter jag Helmer gå före mitt klubbarbete och åker på utställning med honom också 😊. 

Ha rätt prioriteringar för mig är att det är jag som sätter dem. Jag tror det är viktigt att vara på utställningar för att inte snöa in och bli kär i sitt eget utan hänga med i utvecklingen och knyta kontakter. Hemifrån vinner man ingenting! 

Lämna en kommentar